חוטים של תקווה: הסדנאות שמסייעות ומחזקות את ילדי העוטף | כתבה ב-YNET

כרם, בת 14 מקיבוץ סעד, מצאה נחמה בסדנאות מקרמה של "קרן אור" לאחר שנאלצה להתפנות מביתה למשך כ-10 חודשים.איך אומנות קשירת החוטים העתיקה הפכה לכלי טיפולי עבור אלפי ילדים ובני נוער מפונים, ומסייעת להם לקשור מחדש את חייהם? "רוצים רגעים פשוטים, נורמליים, להיות נערות ונערים רגילים"
אותה אומנות רפטטיבית ותיקה, שהחלה עוד מהמאה ה-13, עזרה לכרם ולנערות ונערים רבים שפונו מבתיהם להסיח את המחשבות לכמה רגעים בתוך התקופה המורכבת שעברו, ועדיין עוברים.
"התחלתי עם המקרמה בכיתה ה' בתקופת הקורונה ואהבתי את זה מאוד", משתפת כרם, "כששקד המדריכה של סדנאות המקרמה הגיעה למלון שלנו עם הסלים זה היה כמו קרן אור. לא היה לנו שום ציוד וזאת הייתה מתנה משמיים".
'קרן אור' היא קרן הסיוע שהקימה קבוצת דיסקונט בסכום התחלתי של 50 מיליון שקל כבר בחודש נובמבר 2023 בשני אזורי הפינוי הגדולים בים המלח ובאילת וכיום היא פועלת בשבעה מוקדי פעילות: שדות נגב, שער הנגב, חוף אשקלון, אשכול, שדרות, אופקים ונתיבות. זו קרן סיוע ייעודית בליווי אנשי חינוך לצד עמותות וגופים שונים בשיתוף פעולה עם הרשויות והמועצות האזוריות.
שרון חזקיה, מנכ"לית הזנק לעתיד מציינת כי לדיסקונט ולעמותת הזנק לעתיד ישנה שותפות ארוכת שנים של עשייה חברתית משמעותית ליצירת אימפקט משמעותי עבור בני נוער וצעירים בפריפריה ועבור החברה הישראלית כולה.

לכתבה המלאה לחצו כאן» 

חוטים של תקווה: הסדנאות שמסייעות ומחזקות את ילדי העוטף | כתבה ב-YNET
דילוג לתוכן