הזנק מהשטח

כוכבי הצפון – תכנית חינוכית למפוני מלחמת חרבות ברזל בגבול הצפון

הגזרה הצפונית של מלחמת חרבות ברזל משפיעה ישירות על חייהם של כ-60 אלף אזרחים ואזרחיות אשר פונו מבתיהם הסמוכים לגבול הצפון. בין המפונים- ילדים ובני נוער שמצאו את עצמם רחוק מהבית ללא המסגרת החינוכית השגרתית והמוכרת. 

בנק מרכנתיל יזם את פעילות  ״כוכבי הצפון״ עם התגברות הלחימה בצפון ושם למטרה לקיים פעילות חינוכית יחודית המחזקת את קהילת המפונים ואת העורף הישראלי במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״. 

בשיתוף פעולה מיוחד של הזנק ומרכנתיל, התגבשה תכנית חינוכית הקשובה לצרכים של קהל היעד – ילדים ובני נוער בגילאים 10 עד 15. התכנית מופעלת על ידי כ-100 סטודנטים שנבחרו להפעלת התכנית ברחבי הארץ. כל צוות המתנדבים זוכה עם ֿהשלמת שעות ההתנדבות, למלגה במימון בנק מרכנתיל. 

עמותת הזנק פועלת לאיתור הסטודנטים ושיבוצם לפעילות במרחבים בהם שוהים המפונים ביניהם בתי מלון, מתנסים, מרכזי צעירים וכד׳. המתנדבות והמתנדבים מקבלים ליווי מקצועי והדרכה בדרך לבחירת התכנים והתאמתם לקהל היעד, כך שיציעו את התוכן הטוב ביותר במסגרת המפגשים עם קהל היעד. 

במציאות של אי ודאות, לחץ ומחשבות על העתיד, הסטודנטים והסטודנטיות מייצרים מפגשים מרגשים עם מפוני גבול הצפון. לאור המציאות המשתנה בשעת מלחמה, צוות הזנק מעודד את המתנדבים והמתנדבות ליזום ולפתח תוכן לכל מפגש. לצד אלו, מוענקים מפגשים של תגבורים לימודיים ושיעורים פרטיים לצד פעילויות ספורט, יצירה, משחקים ועוד. 

הרתמות הצעירים להתנדב לצד שיתוף הפעולה של המפונים והמארחים הביאו לביצוע של מאות מפגשים כבר בחודש הראשון לתכנית. הסטודנטים מתקבלים בזרועות פתוחות ומסיימים ימי התנדבות בתחושות סיפוק ומשמעות אדירה לצד מלגה מתגמלת.


צפו בתמונות מאתרי הפעילות השונים

שקופית קודמת
שקופית הבאה
שקופית קודמת
שקופית הבאה
דילוג לתוכן